dimecres, de maig 05, 2010

THE END


Tot arriba al seu final, (o al seu inici si creïem en l'etern retorn de Nietzsche!)
Us convido a fer una petita reflexió sobre què ha significat per vosaltres aquest curs de Història de la filosofia: quines idees heu trobat interessants, quins descobriments us han fet anar més enllà, si heu incorporat coses a la vostra percepció del món i de la vida, què és el que més us ha agradat del que hem fet, etc... Animeu-vos a escriure i a llegir el que tothom diu. FINS AVIAT!

26 comentaris:

àlex muntané ha dit...

La veritat és que no esperava aprendre tant en aquesta assignatura. M’ha semblat bastant entretinguda tot i que en algunes classes se’m ha pogut fer avorrida. El fet de fer comentaris en grup ajuda molt a aclarir conceptes ja que compares el teu punt de vista amb els dels teus companys i agafes pràctica de cara a l’examen al fer comentaris.
El que m’ha agradat molt és que les teories dels filòsofs que hem estudiat és que en la majoria dels casos, les seves filosofies perduren en la manera de pensar de la gent en l’actualitat. Tot i això, hi ha filòsofs que els trobo excessivament utòpics, però de cadascun d’ells n’aprenc alguna cosa que em pot ser útil i n’estic d’acord amb ell.

Marina 2A ha dit...

A principis de curs, pensava que aquesta assignatura seria una mica toston, però un cop vam començar amb Plató, vaig veure que les meves perspectives havien estat errònies.
A mesura que he anat descobrint les filosofies de Plató, Descartes, Hume, Mill i finalment, Nietzsche, he anat veient que tot allò en què m'havia convencut un filòsof, el següent em tornava a convèncer amb uns altres arguments (encara que de vegades algunes conclusions que donen són extretes d'unes premisses una mica patilleres xD). Però al final em quedo am unes coses de cadascun.

Pel que fa a les classes, tot i que alguna vegada hi ha hagut alguna classe que era perfecte per a adormir-se: a les fosques i en silenci, només amb la veu tranquil·litzant del Fèlix (XD!), en general han estat entretingudes: els power points ben colorits del Fèlix, fent els comentaris en grups, alguna que altre rotllana, algun dibuix, algun susto, els mikado...Jajajaja!!

Bé, i per acabar, dir-te Fèlix, que moltes gràcies per fer-nos aprendre de manera fàcil i entretinguda, i també pels carmelets que ens vas portar el dia del teu aniversari!!
Moltes gràcies!!

Marina 2A ha dit...

P.D.:
Per cert Fèlix, saps què vol dir, THE END, no?
THE ENERGY NEVER DIES!
Adéu!!

Unknown ha dit...

Realment Filo ha sigut la meva assignatura favorita desde primer de batxillerat, però aquest any encara més. Mentre que a la resta d'assignatures hem apres coses només per a posarles a l'examen i intentar aprovar, per a després oblidar-ho, a Filo, realment serveixen per a alguna cosa les diferents filosofies dels diferents autors que hem vist, i les fal·làcies i la lògica que vam aprendre amb en Colomar.
Moltes gràcies per haver-nos ensenyat d'una manera tant clara el que hem de demostrar el dia que ens enfrontem el que per a mi ja és el Gran Germà, la Selectivitat. :)

Unknown ha dit...

Estic completament d'acord amb el comentari del Roger. Des de primer de batxillerat l’assignatura de filosofia m'ha aportat valors que cap altre assignatura ens ha donat, la manera d'explicar, la manera de fer les classes, i sobretot el gran somriure que portes sempre a la boca Fèlix, fan que quan toqui filosofia ho agreixes. Per mi no hi ha una cosa que demostri que una assignatura t'ha arribat que quan parles fiquis exemples de filòsofs i de la seva filosofia per expressar-te millor, a mi em passa! Gracies per tot Fèlix!

adrian gonzalez polo ha dit...

Per mi filo al principi del curs era una assignatura que no entenia perquè la feiem, però amb el pas del temps m'he adonat que és interessant veure el que pensaven persones d'èpoques passades, i lo pobres i guapes que eren... De tots el que més em va agradar va ser Plató, però com també ha dit la Marina de tots els filòsofs aprenies alguna cosa i et convencien els seus principis i idees. Però Fèlix tu has fet que l'assignatura fos realment interessant, per què encara que estiguessim sobats o empanats tu ens "reanimaves" amb crits inesperats o fent coses poc normals. Finalment dir-te que expliques de P.M. i fas les classes molt amenes!!! Fins dimecres !

Anònim ha dit...

SANDRA REDONDO 2B

La filosofia és increïble, veure els pensaments de cada filòsof, i plantejar-te si potser real o no. Aquesta assignatura m'ha aportat moltíssim coneixements, és més, m'ha fet canviar la meva forma de veure la vida i sobretot pel que fa a la mort. Ara tinc esperances que més enllà de la mort hi ha alguna cosa però no sabem que és. Tots els filòsofs tenen algo d'especial, també coses molt il•lògiques però tots són diferents. El filòsof que més m'ha agradat ha estat Mill, m'agrada quan diu que tots som lliures sempre i quan no danyem els altres i jo penso el mateix. En general ha estat un any increïble, la filosofia m'ha aportat molts coneixements nous, moltes idees, diferents formes de pensar i de raonar i sobretot en plantejament de moltes qüestions.

Genís 2A ha dit...

Doncs per mi... buenu per mi ha sigut genial, jo havia fet primer a un altre centre on les clases de filosofia era llegir el llibre de text a clase i fer un resum i activitats a casa. Vaig arribar a aqui i ja la primera clase vaig flipar fent allò dels paperets i enganxant-los a la paret.
Ha sigut la clase (excepte els des d'explicar a fons) que ha sigut més entretenida a l'hora que ben aprofitades i ara que ja ha arribat el final fa una mica de pena dir que ja no tornarem a filo mai més amb tu, perquè tot i que de vegades facis coses extranyes ets la repera. Però buenu... si l'any que ve ve la teva amiga potser em pasu per alguna clase a fer d'oient (ja que segurament haure de fer soltes). Coincideixo amb el que han dit els meus companys de classe i moltes gràcies per tot Fèlix. Que vagi bé

Tim William ha dit...

Bueno, a mi filosofía me gustaba antes de empezar segundo y me sigue gustando ahora. Pero lo que realmente me ha aportado, a mi, este curso de segundo, más que conocimientos del temario (que también), han sido las ganas suficientes para tomar la decisión final de, sí, efectivamente, hacer filosofía como carrera.

Unquès Tàfardepo Lèmiques ha dit...

Diuen que començar és continuar un final!
Aquest curs d'història de la filosofia ha estat... el primer i l'últim que mai faré! Però deixarà marca, crec. (i no perquè em faci res dolent eeh!)

Algunes reflexions es quedaran en la ment eternament, ja que són molt profundes i realment, es pot trobar que són gairebé verdaderes.
Entre d'altres...

M'ha sobtat moltes classes en les que s'ha fet coses no habituals en cap classe (a l'institut), escoltant música tota la classe, una música que mai imaginaria sentint amb tots els companys, que pensaria que ells mai arribarien a escoltar. Més ben dit, unes classes de sentits. En aquest sentit, trencadores.

Malgrat tot, veig que encara ens falta quelcom més. No podem afrontar l'últim examen amb la filosofia de Nietzsche tan poc assolida ni treballada per ningú a classe. Tot serà com el SUPERHOME vulgui!

I si no, sempre queden les classes de preparació i la selectivitat, alias PAU, com jo!

Blanca M ha dit...

Des de primer que no sabia perquè feiem filosofia, ho trobava una assignatura una mica tonta. Però l'any passat amb el Colomar em va acabar agradant i tot! I vaig apendre sobre les falasies i tot això. Aquest any amb tu, Fèlix, pensava el mateix, i no m'agradava gaire això d'haver d'entendre com pensaven personatges d'altres èpoques. Però com ben han dit l'Adrian Gonzalez i la Marina cada filòsof t'ensenyava com pensava i el següent o bé t'ho rebatia o bé ho recolzava. I com ha dit l'Adrian jo també em quedo amb Paltó, ha esta el filòsof que més m'ha agradat.

Respecte a les classes eren força amenes i diferents a les atres. I això de fer els comentaris en grup va bé per aclarir conceptes que no acabes d'entendre però també et "mal acostuma" ja que després a l'exàmen no hi ha ningú que t'ho pugui aclarir.
Per cert em va agradar molt escolta música clàssica per introduir alguns dels filòsof però sens dubte em quedo amb aquell mikado que mai probaré :P

Adrian Diaz 2B ha dit...

Genial, simplement genial, fins i tot m'estic expressant en catala!! En realitat i com ja ha dit en Roger, la filosofia m'agradava des de primer de batxillerat pero la manera d'enfocarla ha estat genial. Les classes son dinamiques, divertides, la materia va entrant i nomes ens cal una mica de concentracio per la nostra part.
Pel que fa el que s'ha apres, trobo que aquesta assignatura ens ajuda a crear pensament, aixi cadascu pot escollir l'estil de vida que li agrada mes. En el meu cas que em decanto per Nietzsche pero no es rellevant aixo.
Ara m'agradaria dirigir el missatge cap al nostre professor. Felix, no se com ho fas pero seria increible que tots els professors, sense faltar a la resta ara, tinguessin aquesta capacitat per arribar als alumnes. Imposes respecte pero sense ser distant i tens el toc suficient de complicitat com per poder parlar obertament amb tu... de veritat, si fos professor m'agradaria saber-ho fer com tu.

Moltes gracies per tot, crec que parlo en nom de tots si dic que t'estarem molt agraits a la sele

Unknown ha dit...

Classes diferents, divertides, amenes i sobretot interessants! Aixo es el que em porto aquest any de super filosofia!!
Per començar m'he adonat que existeixen persones arreu del mon que es dediquen a pensar sobre temes tan amplis com: la vida, la mort, la raó, déu, la ciència, els valors...ect. I que tot això està intimament relacionat en qualsevol vida quoatidiana. I el mes important es que, és la mateixa filosofia que serveix tant per el 1.000 abans de crist com per l'any 2000.
I després de descobrir aquest moooon tan ampli, em paro a pensar i a analitzar les coses que em van succein a la vida.

Carla Sánchez 2on B

Marina 2A ha dit...

Estic completament d'acord amb l'Adrian Diaz, quan ha dit que t'estarem molt agraïts a la sele, perquè penso que ens has preparat bé en tots els àmbits per a poder superar l'examen!!

rafel ferrer ha dit...

Personalment crec que la filosofia, com moltes coses es una gran mentida. El per que, doncs crec que entre els propis filosofs es contradiuen en les seves idees, moltes son certes i tu hi pots creure, pero cap es certa en un 100% de seguretat, per aquesta raó crec jo que malgrat l'aprenentatge, del tot profitos, les idees d'alguns dels filosofs estudiats son increibles barbaritats. Cal dir, però que el fet que la gran majoria de filosofs hagin creat tories sobre la no existencia de dèu, m'ha agradat.
Això si tot el que deien et fa reflexionar i pensar en la vida!
Que hi hagi filosofia per molts anys :)

joan Guasch ha dit...

Les famoses classes d'en Fèlix... Han estat molt bé durant tot aquest curs.
Jo crec que el que es pot aprendre a filosofia no es pot aprendre en cap més assignatura.
Em refereixo al saber veure l'altra part de la vida de les persones, és a dir, la seva reflexió i de més. Crec que si haguéssim tingut més temps podríem haver fet més FILOSOFIA, però no vull dir estudiar filòsofs sinó parlar entre tota la classe i crear debats com aquí al filobloc.
Tot i així ha sigut un any ben bo i gràcies a la filosofia ara podem veure coses que potser abans no sabíem.

marc Osuna ha dit...

Doncs jo, amb el record de les classes de 1r amb el Fèlix (amb els debats en rotllana que m’encantaven, les bones pel·lícules, etc etc) em pensava que aquest any, al tenir que estudiar els filòsofs seria bastant més pesada.

Però, per alegria meva, ha estat tot el contrari. A més a més que fer el comentari dels textos també ajuda a aprofundir a l’hora de fer redaccions i treballs. A més m’ha agradat molt saber la vida de tots aquests personatges que només coneixia d’oïda.

Sobre les classes la immensa majoria han sigut genials, més interessants que la majoria, encara que també n’hi ha hagut d’avorrides, això és inevitable. Tot i que també s’ha fet inevitable aprendre filosofia. S’ha trobat a falta alguna pel·lícula a classe, però això ho dic jo des del meu punt de cinèfil (jias jias). Tot i que clar, el temps no o ha fet possible.

Si hagués de elegir filòsof... no podria elegir, cadascú m’ha “conquistat” a la seva manera. Fins i tot amb lo poc que em fet de Nietzsche, que encara no se escriure el seu nom sense mirar-lo abans, ja m’ha agradat. Personalment, encara hagués afegit més filòsofs a la llista si el curs hagués sigut més llarg!

Per cert, s’hauria d’advertir el tema del llibre, ja que poques vegades s’ha fet servir. També em va fer il·lusió trobar a Hipàtia en el “quién és quién” del quadre “L’Escola de Atenes” de Rafael. Va ser tot un descobriment, almenys per a mi.

“No és un adéu per sempre, sinó un adéu per un instant”

Per cert Fèlix, parlant de pel·lícules, vaig tornar a veure “2001: una odissea en el espai” (molt bona, per cert!! * * * * *) i me’n recordava de quan la vam veure a classe. Sort que ens l'anaves narrant i la anàvem comentant perquè, vist des de la distància, és una pel·lícula en la que et pots perdre si no te la van aclarint.

Xavi Guerrero Castillo 2ºC ha dit...

Jo crec que en general, en més o menys amnera tothom a apres algo aquest any de filosofia, ara bé com bé diu l'amic munta, les clases, en les quals feiem els comentaris en grups (PEONES, jo crec que fer aquest comentaris i comparar les idees teves amb les altres dels companys, ajuda a entendre millor les coses, i ajuda a entendre al filòsof.
També crec, que podé ara hi han coses que ens semblen una mica estranyes de pensar o de creure respecte al que diuen els filòsofs estudiats, fins al punt que pots arribar a pensar que les coses que em donat i que ens han enseyat no ens serviran de res, jo abans era d'aquestes persones, pero gràcies a la filosofia, penses i reflexiones sobre coses que podé en un principi no tenien cap sentit i un mateix no li donava importància, i en canvi, ara en el meu cas veu les coses de una altre amnera i les entenc millor, fins al punt de agradarme la filosofia, i estar a favor d'ella. Per aixo, gràcies Fèlix per ensenyar a filosofar, i per ensenyarme a veure les coses d'un altre punt de vista.

Jorgina Serra ha dit...

Com molts companys han dit, quan em van dir que hauríem de fer "història de filosofia" no em fa fer gaire gràcia, creia que seria una assignatura avorrida i la sola paraula història ja m'espantava... Però des de la primera classe em vaig adonar que les classes de filosofia serien molt diferent del que pensava. Així doncs, faig una valoració positiva del tot el curs de filosofia. He de reconèixer que hi ha hagut filòsofs que m'han agradat més que d'altres, tot i que cada un d'ells m'ha fet reflexionar sobre alguna cosa!
També he de dir que molta culpa de que m'hagin acabat agraden les classes de filosofia és teva, Félix!! Moltes gràcies per tot!

Unknown ha dit...

La Filosofia per a mi no a sigut la meva millor amiga en cap dels aspectes, ja que ha sigut una de les més difícils d'entendre, però al cap i a la fi he acabat coneixent molt sobre l’assignatura i sobre els filòsofs.
Tal com diuen els companys, al principi pensava que hi hauria moltíssima teoria, però també s'havia que si donaves tu les classes potser no seria tan pesat, i no em vaig equivocar!
Gràcies per ensenyar-me que és la filosofia Fèlix!

Diego Celentano 2 A ha dit...

Per a mi la Filosofia va ser una de les poques classes que esperes que et toquin.
Les classes eren una sorpresa i mai es sabia com podia ser la classe que vindria.
Ara bé, jo considero que la classe de filosofia, com a qualsevol altre clase, l'assignatura té molt que veure, però molt més encara el realitzador de la classe, el profe.
Jo dubto si la filosofia és la classe que més m'ha agradat o ha sigut el profe el que ens explicava i contava d'una manera divertida i interessant.
En conclusió, per a mi la filosofia ha sigut, si no la millor de les assignatures, una de les que més m'ha agradat. Penso que cada cop que aprenia alguna cosa d'algun filòsof deia -Oh m'agrada aquest aspecte- i així una mica de tots.
En general considero que he après moltes coses que m'ajudaren a poder observar la vida desde un punt de vista diferent, o almenys, aquesta impressió em dona a l'actualitat.
Per acabar, agrair-te a tu, Felix, per la manera de fer les classes i per la preocupació que demostres perquè nosaltres aprenguem.

Sònia Ramírez 2A ha dit...

També m’han ajudat a reflexionar més a fons. Pel que fa als filòsofs, hi ha que m’han semblat més interessants que d’altres, a més, com ja han dit alguns dels meus companys de cada filòsof aprenies una cosa i el següent et convencia d’una altra.

Pel que fa a com han sigut les classes crec que queden poques coses a dir. La veritat és que crec que el Félix té una capacitat molt bona per fer entendre les coses de manera senzilla i amena, a part de les coses estranyes que fa a classe per que no ens despistem ni un moment.

Sònia Ramírez 2A ha dit...

També m’han ajudat a reflexionar més a fons. Pel que fa als filòsofs, hi ha que m’han semblat més interessants que d’altres, a més, com ja han dit alguns dels meus companys de cada filòsof aprenies una cosa i el següent et convencia d’una altra.

*Pel que fa a com han sigut les classes crec que queden poques coses a dir. La veritat és que crec que el Félix té una capacitat molt bona per fer entendre les coses de manera senzilla i amena, a part de les coses estranyes que fa a classe per que no ens despistem ni un moment.

Anònim ha dit...

Marta Vega 2A:

Aquesta assignatura m'ha agradat molt. Hem après moltes coses interessants i personalment crec que ara tinc més capacitat per reflexionar sobre les coses. Com han dit els meus companys, el millor és que et vas quedant amb alguna cosa de cada filòsof perquè tots tenen arguments interessants. Fèlix, només dir-te que fas que les classes siguin molt divertides i la matèria entra amb molta facilitat. Ets molt bon professor, estaria bé que altres classes fossin com les teves. =D
Crec que tots farem un bon paper a les PAU gràcies a tu (em sap greu que el meu comentari sigui tan poc original, però em sembla que tots pensem el mateix xD)

Moltes gràcies, Fèlix!

Anna Escalona 2A ha dit...

Bueno Fèlix que dirte de les teves classes de filosofia que no hagin dit la resta de companys. Tot i que a mi la filosofia és una de les assignatures que més m'ha costat i que encara no supero, he de dir que les teves classes són de les més amenes de tot segon ja que a diferència d'altres professors tu ens has mostrat interés i moltíssimes ganes de transmetre'ns els teus coneixements, i sincerament ho fas molt bé perquè jo només amb dossiers i textos no hagues pogut entendre el que cadascúm dels filòsofs deia. Hem tingut sort de poder ser els teus alumnes, a més a més d'haver pogut gaudir d'una assignatura que segurament altres professors la fan molt més feixuga has sigut una de les poques persones que sempre ens ha motivat a tirar endevant.

Isaac Sánchez 2B ha dit...

Filosofía aquella gran desconocida, desconocida al menos para mi. Al comenzar bachiller, me pregunté el por qué de esta asignatura, pero al pasar el tiempo me di cuenta. Esta asignatura a diferencia de las demás, aporta al individuo diferentes respuestas de un tema dependiendo de la época del filosofo y su visión de la vida.
Como conclusión personal de esta ciencia tengo que hacer una critica. Esta critica es que los filósofos, el ser humano o el individuo nunca podrá responder aquellas grandes preguntas.
A pesar de mi critica, a nivel personal, de sensaciones, durante estos dos años me lo he pasado muy bien en estas clases.

Un placer Felix